.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجراي ضبط "ضبط " یک خبرنگار توسط بقايي

بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور در واكنش به سؤالات خبرنگار فارس ضبط وي را براي پاك كردن صداي خود به‎زور ضبط كرد.
به گزارش فارس صبح روز گذشته بود كه حميد بقايي؛ معاون اجرايي ريس جمهور و دبير مناطق آزاد يك نشست خبري برگزار كرد نشستي كه در كش و قوس آن مشايي نيز مهمان ناخوانده آن شد.

همزمان با برگزاري اين نشست اخباري درباره حكم انفصال بقايي به مدت ۴ سال از خدمات دولتي روي خروجي سايت‌هاي خبري قرار مي‌گيرد.

ماجراي اين حكم چيست؟ بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور هست؟ نيست؟ آيا اين حكم ديوان عدالت اداري مي‌تواند آغاز برخورد قضايي با بخشي از جريان انحرافي باشد؟ عطش افكار عمومي براي دانستن بيشتر از زواياي پنهان اين ماجرا را چه كسي سيراب مي‌كند؟ آيا معاون اجرايي جديد رئيس جمهور كه از مدت زمان صدور حكم وي حدود يك‌ماه مي‌گذرد، نيامده مي‌رود؟

اين سئوالات و سئوالاتي ديگر ذهن پرسشگر خبرنگاران را درگير خود ساخته است.

نشست به پايان مي‌رسد اما ماجرايي آغاز مي‌شود.پس از پايان نشست خبرنگار فارس براي پاسخ‌گويي به سراغ بقايي مي‌رود تا به رسالت خبري‌اش عمل كند مگر نه اين‌كه خبرنگاران را همان گوش و چشم مردم مي‌دانيم و مي‌خوانند، با اولين سؤال درباره حكم ديوان عدالت اداري درباره انفصال از خدمات دولتي گويي خون بقايي به جوش مي‌آيد در واكنش‌ به اين سئوال شتاب‌زده پاسخ مي‌دهد: ديوان عدالت اداري بارها اعلام كرده است كه ميراث فرهنگي را تخريب كنيم ما هم به اين احكام عمل كرده‌ايم، حكم صادره هم در اين راستا است.

وي در يك ژست نخ‌نما شده تلاش مي‌كند از عرق و تعصب مردم ايران نسبت به مسائل ميراث فرهنگي در حمايت از خود استفاده كند ادامه مي‌دهد:‌مردم ايران بايد توجه داشته باشند كه با اين رويه اگر پيش برويم ديگر هيچ ميراثي در اين كشور باقي نخواهد ماند.

خبرنگار فارس درباره اخبار منتشر شده طي هفته‌هاي اخير درباره جريان انحرافي و دامن زدن خبر حكم ديوان عدالت اداري به اين فضاي داغ خبري از بقايي مي‌پرسد. بقايي با تاكتيك فرار به جلو از پاسخ‌گويي در اين باره خودداري مي‌كند و بلكه مدعي مي‌شود «خبرنگار فارس در اينجا با اين پرسش پرونده تشكيل داده، حكم صادر كرده و به من هم گفته مي‌پذيري» پرسشي كه براي هر كسي كه كمي اخبار را دنبال مي‌كند مسئله‌اي يك مجهولي و ساده است از ديد معاون اجرايي رئيس جمهور يك پرونده پيچيده‌اي تلقي مي‌شود.

بقايي در تلاش براي گريز از بزنگاه پاسخ‌گويي صريح و روشن به يك خبرنگار پرسش‌هاي متعدد و البته انحرافي را مطرح مي‌كند و مي‌كوشد تا خبرنگار را با اين مضمون كه «شما از كجا حقوق مي‌گيريد» از كرده خود پشيمان كند و عطاي پرسش را به لقاي خبر دست اول ببخشد.

خبرنگار به اين مقام دولتي يادآور مي‌شود كه شما مسئول هستيد و بنده نماينده يك رسانه كه صداي مردم است و شما بايد پاسخگوي اخبار منتشر شده درباره انتساب شما به جريان انحرافي باشيد بقايي اما مدعي مي‌شود: اين طور نيست اين ادعاي بزرگي است اگر اخبار سايت‌ها درباره ما درست است درباره خبرگزاري فارس هم درست است.

بقايي كه ظاهرا خود نيز از فرافكني‌هايش قانع نشده است در ادامه مصاحبه با خبرنگار فارس مديرعامل اين خبرگزاري را خطاب قرار مي‌دهد و اين بار در ژست معلم اخلاق ظاهر مي‌شود و در باب رأفت اسلامي مي‌گويد: ما از آقاي مقدم‌ به عنوان يك فرد مذهبي بسيجي و مسلمان اين توقع را نداريم كه اخباري كه پشتوانه ندارد و دروغ است را استفاده كند.

معاون اجرايي رئيس جمهور كه هنوز حضور مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور را در كنار خود دارد به ناگهان گويي از صحبت‌هايش پشيمان شده است خبرنگار فارس را وادار مي‌كند تا ضبط صوتش را به وي تحويل دهد.

بقايي به خبرنگار فارس مي‌گويد:‌ اين ضبط را به حراست مي‌دهم تا جز قسمتي كه مربوط به ديوان عدالت اداري است بقيه قسمت‌ها را پاك كنند.

مصاحبه‌اي شفاف كه بقايي در پايان بحث از آن به عنوان بازجويي ياد مي‌كند توسط حراست مناطق آزاد پاك مي‌شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.